Για το Γυμνάσιο
Πληροφορική Ημερήσιου Γυμνασίου
Πληροφορική Εσπερινού Γυμνασίου
Για το Λύκειο
Από το ΒΙΒΛΙΟ 1: «Ανάπτυξη Εφαρμογών σε Προγραμματιστικό Περιβάλλον», Βιβλίο Μαθητή, Γ΄ Γενικού Λυκείου των Α. Βακάλη, Η. Γιαννόπουλου, Ν. Ιωαννίδη, Χ. Κοίλια, Κ. Μάλαμα, Ι. Μανωλόπουλου, Π. Πολίτη, έκδοση (Ι.Τ.Υ.Ε.) «Διόφαντος» | Από το ΒΙΒΛΙΟ 2: «Πληροφορική», Γ’ Τάξη Γενικού Λυκείου, Βιβλίο Μαθητή, Συμπληρωματικό Εκπαιδευτικό Υλικό, Γραμμένος Ν., Γούσιου, Αν., κ.ά., έκδοση (Ι.Τ.Υ.Ε.) «Διόφαντος» |
1. Ανάλυση Προβλήματος | |
1.1 Η έννοια πρόβλημα. | |
1.2 Κατανόηση προβλήματος. | |
1.3 Δομή προβλήματος. | |
1.4 Καθορισμός απαιτήσεων. | |
2. Βασικές Έννοιες Αλγορίθμων | |
2.1 Τι είναι αλγόριθμος. | |
2.2 Σπουδαιότητα αλγορίθμων. | |
2.3 Περιγραφή και αναπαράσταση αλγορίθμων. | |
2.4 Βασικές συνιστώσες / εντολές ενός αλγορίθμου. 2.4.1 Δομή ακολουθίας. 2.4.2 Δομή Επιλογής. 2.4.3 Διαδικασίες πολλαπλών επιλογών. 2.4.4 Εμφωλευμένες Διαδικασίες. 2.4.5 Δομή Επανάληψης. | |
3. Δομές Δεδομένων και Αλγόριθμοι | Ενότητα 1. Δομές Δεδομένων και Αλγόριθμοι |
3.1 Δεδομένα. | |
3.2 Αλγόριθμοι+ Δομές Δεδομένων = Προγράμματα. | |
3.3 Πίνακες. | |
3.4 Στοίβα. | 1.1 Στοίβα1.1.1 Παραδείγματα υλοποίησης στοίβας με χρήση μονοδιάστατου πίνακα1.1.2 Ερωτήσεις – Ασκήσεις |
3.5 Ουρά. | 1.2 Ουρά1.2.1 Παραδείγματα υλοποίησης ουράς με χρήση μονοδιάστατου πίνακα1.2.2 Ερωτήσεις – Ασκήσεις |
3.6 Αναζήτηση. | |
3.7 Ταξινόμηση. | |
1.3 Άλλες δομές δεδομένων 1.3.1 Λίστες 1.3.2 Δένδρα 1.3.3 Γράφοι 1.3.4 Ερωτήσεις – Ασκήσεις | |
4. Τεχνικές Σχεδίασης Αλγορίθμων | Ενότητα 2. Τεχνικές Σχεδίασης Αλγορίθμων |
4.1 Ανάλυση προβλημάτων. | |
2.1 Μέθοδος Διαίρει και Βασίλευε. | |
6. Εισαγωγή στον Προγραμματισμό | |
6.1 Η έννοια του προγράμματος. | |
6.3 Φυσικές και τεχνητές γλώσσες. | |
6.4 Τεχνικές σχεδίασης προγραμμάτων. 6.4.1 Ιεραρχική σχεδίαση προγράμματος. 6.4.2 Τμηματικός προγραμματισμός. 6.4.3 Δομημένος προγραμματισμός. | |
6.5 Αντικειμενοστραφής προγραμματισμός. | |
6.7 Προγραμματιστικά περιβάλλοντα. | |
7. Βασικές Έννοιες Προγραμματισμού | |
7.1 Το αλφάβητο της ΓΛΩΣΣΑΣ. | |
7.2 Τύποι δεδομένων. | |
7.3 Σταθερές. | |
7.4 Μεταβλητές. | |
7.5 Αριθμητικοί τελεστές. | |
7.6 Συναρτήσεις. | |
7.7 Αριθμητικές εκφράσεις. | |
7.8 Εντολή εκχώρησης. | |
7.9 Εντολές εισόδου-εξόδου. | |
7.10 Δομή προγράμματος. | |
8. Επιλογή και Επανάληψη | Ενότητα 3. Επιλογή και Επανάληψη |
8.1 Εντολές Επιλογής.8.1.1 Εντολή ΑΝ. 8.1.2 Εντολή ΕΠΙΛΕΞΕ. | 3.1 Εντολή ΕΠΙΛΕΞΕ 3.1.1 Παραδείγματα με χρήση της εντολής ΕΠΙΛΕΞΕ 3.1.2 Ερωτήσεις – Ασκήσεις |
8.2 Εντολές επανάληψης. 8.2.1 Εντολή ΟΣΟ … ΕΠΑΝΑΛΑΒΕ. 8.2.2 Εντολή ΜΕΧΡΙΣ_ΟΤΟΥ. 8.2.3 Εντολή ΓΙΑ … ΑΠΟ … ΜΕΧΡΙ. | |
9. Πίνακες | |
9.1 Μονοδιάστατοι πίνακες. | |
9.2 Πότε πρέπει να χρησιμοποιούνται πίνακες. | |
9.3 Πολυδιάστατοι πίνακες. | |
9.4 Τυπικές επεξεργασίες πινάκων. | |
10. Υποπρογράμματα | |
10.1 Τμηματικός προγραμματισμός. | |
10.2 Χαρακτηριστικά των υποπρογραμμάτων. | |
10.3 Πλεονεκτήματα του τμηματικού προγραμματισμού. | |
10.4 Παράμετροι. | |
10.5 Διαδικασίες και συναρτήσεις. 10.5.1 Ορισμός και κλήση συναρτήσεων. 10.5.2 Ορισμός και κλήση διαδικασιών. 10.5.3 Πραγματικές και τυπικές παράμετροι. | |
10.6 Εμβέλεια μεταβλητών – σταθερών. | |
Ενότητα 4. Σύγχρονα Προγραμματιστικά Περιβάλλοντα | |
4.1 Αντικειμενοστραφής Προγραμματισμός: ένας φυσικός τρόπος επίλυσης προβλημάτων4.2 Χτίζοντας Αντικειμενοστραφή Προγράμματα 4.2.1 Μεθοδολογία 4.2.2 Διαγραμματική αναπαράσταση4.3 Ομαδοποίηση Αντικειμένων σε Κλάσεις: Αφαιρετικότητα και Ενθυλάκωση 4.3.1 Παραδείγματα Διαγραμματικής Αναπαράστασης Κλάσεων4.4 Η Αντικειμενοστραφής «Οικογένεια»: Κλάσεις – Πρόγονοι, Κλάσεις – Απόγονοι4.5 Ορίζοντας την Κατάλληλη Συμπεριφορά: Πολυμορφισμός4.6 Ερωτήσεις – Ασκήσεις | |
13. Εκσφαλμάτωση Προγράμματος | Ενότητα 5 Εκσφαλμάτωση προγράμματος |
13.1 Κατηγορίες λαθών. | 5.1 Κατηγορίες Λαθών5.1.1 Συντακτικά λάθη5.1.2 Λάθη που οδηγούν σε αντικανονικό τερματισμό του προγράμματος5.1.3 Λογικά λάθη |
13.2 Εκσφαλμάτωση. | 5.2 Εκσφαλμάτωση5.2.1 Εκσφαλμάτωση λογικών λαθών στις δομές επιλογής5.2.2 Εκσφαλμάτωση λογικών λαθών στις δομές επανάληψης5.2.3 Εκσφαλμάτωση λογικών λαθών σε πίνακες5.2.4 Εκσφαλμάτωση λογικών λαθών στα υποπρογράμματα5.2.5 Μέθοδος ελέγχου «Μαύρο Κουτί»5.3 Ερωτήσεις – Ασκήσεις |
Επισημάνσεις
Οι μαθητές να διατυπώνουν τις λύσεις των ασκήσεων των εξετάσεων σε «ΓΛΩΣΣΑ», όπως αυτή ορίζεται και χρησιμοποιείται στα ανωτέρω διδακτικά βιβλία, εκτός και αν η εκφώνηση της άσκησης αναφέρεται και ζητά άλλη μορφή αναπαράστασης του αλγορίθμου, όπως περιγράφεται στην παράγραφο 2.3 του ΒΙΒΛΙΟΥ 1 «Ανάπτυξη Εφαρμογών σε Προγραμματιστικό Περιβάλλον», Βιβλίο Μαθητή, Γ΄ Γενικού Λυκείου των Α. Βακάλη, Η. Γιαννόπουλου, Ν. Ιωαννίδη, Χ. Κοίλια, Κ. Μάλαμα, Ι. Μανωλόπουλου, Π. Πολίτη, έκδοση (Ι.Τ.Υ.Ε.) «Διόφαντος».
12